Messilä Maailma Oy:n ravintolapäällikkö Katri Räsäsen mittari siivouksen laadusta kiteytyy kysymykseen: Miltä sinusta tuntuisi itse mennä tilaan?

”Messilään tullaan viihtymään ja asiakkaan tulisi kokea mielihyvää myös astuessaan kokous-, ravintola- ja majoitushuoneeseen. Pöly sängyn alla tai kaapin päällä, likainen wc-allas tai huoneen epäsiisti yleisilme eivät saa pilata asiakkaan lomatunnelmaa”, Räsänen konkretisoi. ”Tilamme ovat vanhoja, mutta hyvällä siivousjäljellä ja puhtaudella voimme saada anteeksi sellaista, mikä saattaa pistää vanhuudessa muuten silmään.”

Räsänen toivoo, että nykyinen tilanne jatkuu, eikä heidän tarvitse asiakkaana puuttua siivoukseen. Näkymätöntä siivous ei kuitenkaan saa olla.

”Me toivomme, että laitoshuoltajat ovat apuna asiakkaille ja käyvät tervehtimässä Messilän henkilökuntaa. ”Alue täytyy tuntea niin hyvin, että myös laitoshuoltajat osaavat neuvoa asiakkaita. Meitä ilahduttavat ystävälliset siistijät ja vuorovaikutus Messilän henkilökunnan kanssa. Työnjälki, puhtaus, siisteys ja raikkaus ovat erittäin tärkeitä ja haluamme, että siivouspalvelu panostaa niihin.”

Katri Räsäsen mielestä laitoshuoltajan ammattiosaaminen näkyy myös ammattiylpeytenä, asiakaspalvelutaitoina ja rohkeutena ehdottaa muutoksia.

Katri Räsäsen terveiset puhtausalalla toimiville: Pitää olla ylpeä omasta ammattitaidosta!

Video puhtauden merkityksestä lomakohteessa

GDPR-asetuksen piilottamaa sisältöä
Hyväksyttyäsi evästeet sivuston ulkopuolinen sisältö (esim. Youtube-videot) ladataan sivulle